Reklamation

 

Reklamationsrätt
Reklamationsrätten hos luftbutiken tillämpas inom 36 månader efter mottagen vara. Reklamationsrätten tillämpas ursprungliga fel som kan härledas till fabrikationsfel.

 

Av kund felaktigt hand havande eller felaktiga inställningar av varan vid inlämnande för service debiteras kostnader för åtgärder av uppkomna fel. Debitering sker även vid ej funna fel.

 

Felrapporteringar sker via vår telefonsupport på telefon 08-559 212 14, felrapportering kan även ske med vårt kontaktformulär.

 

Kontakta omedelbart luftbutiken om du önskar reklamera din(a) vara(or) för vidare instruktioner.

 

Spara alltid emballaget, kvittot och följesedeln.

 

Service ska alltid utföras av auktoriserad tekniker avseende ändamålet. Endast av oss godkända serviceställen/personer tillåts utföra service på varan under reklamations- och garantitiden. 

 

Reklamationsrätten kan endast tillämpas då reparation av produkten är bortom all relevans.

 

Luftbutiken ersätter kunden för eventuella fraktkostnader vid en reklamation.

 

I de fall en icke konsument köpt en vara av luftbutiken begränsas ersättning till 50 % av beställningens köpeskilling.

Kundservice