Leverans info

 

 

 

Leveranstider
Normal leveranstid är 2-10 arbetsdagar efter mottagen beställning. Leverans avser leverans med telefonavisering. I de fall en vara saknas hos leverantören kan leveranstiden fördröjas. För vissa köksfläktar samt produkter som tillverkas efter beställning kan leveranstiden uppgå till mellan tre till fyra veckor.

 

Fraktkostnader
Redovisning av fraktkostnader sker i kassan.

Frakt tillämpas samtliga beställningar, fraktkostnaden beräknas av antal produkter, storlek och vikt.

Delad order
Vid större beställningar kan det förekomma att ordern delas upp i flera leveranser. Du som kund kommer att få information om detta efter vi behandlat din order.

Leverans
Leveranser sker till varuombud eller hemleverans. De flesta beställningar levereras med Schenker, Posten eller  DHL.

Leveranser sker dagtid helgfria vardagar. Du blir kontaktad av speditören på det telefonnummer du har angivit i ditt butikskonto för tidsbokning. De ringer dagen innan eller samma dag varorna ska levereras, var därför alltid tillgänglig på telefonen när du väntar en leverans.

Registrera alltid det mobiltelefonnummer du vill bli kontaktad på dagtid i butikskontot. Vid utebliven kontakt med dig kan extra avgifter för ny utkörning debiteras dig av fraktbolaget.

Hemleverans sker fram till entré (en del mindre paket skickas till närmaste ombud). Speditören svarar inte för lyft eller transport i trappor. Leveranser till öar eller annan svåråtkomlig plats utförs av kunden själv. Leverans sker till den angivna adressens mest framkomliga plats. 

Reservationer sker för transporter utanför speditörens standard och fraktvillkor, leveransförseningar orsakade av leverantörens oförmåga att leverera de beställda varorna samt friskrivning från all ersättning till kund vid ovan skrivna händelser.

 

Skade- och ersättningsreglering.
Det är alltid du som kund som ska framställa ersättningskrav och styrka kravets storlek.

 

Detta innebär att du normalt ska prestera följande handlingar till speditören:
Skadeanmälan, fraktsedel eller paketlapp, handelsfaktura mellan säljare och köpare eller annan handling som stärker värdet på godset, reparationsfaktura, alternativt faktura för ersättningsleverans eller reservdelsfaktura samt eventuellt övriga handlingar som du anser har betydelse för att skadan blir korrekt reglerad. 

 

Fabrikationsfel
En kvalitetskontroll utförs alltid av luftbutikens leverantörer innan varan sänds.Varor som anländer skadat eller fel expiderat åtgärdas kostnadsfritt av luftbutikens leverantörer.

 

Synliga fel skall utan vidare dröjsmål anmälas till chauffören vid mottagandetillfället, samt till luftbutiken senast inom 5(fem) arbetsdagar från mottagandet av varan.

 

Dolda fel skall anmälas till luftbutiken inom 3(tre) arbetsdagar från mottagandet av varan. Produkt som vi kan konstatera är fel expedierad alternativt skadad erbjuder vi utbyte av vara, med reservation för returnering av fler varor än varan med returrätt.

 

Kunden äger ej rätten av häva ett köp vid reklamation.

Kundservice